fredag 16 mars 2012

Sminktips!

Hejsan
Jag fick en kommentar om jag kunde göra något sminktips!
Såklart kan jag det
Om ni undrar hur jag gör mitt smink så är det bara att kommentera så jag kanske kan göra ett inlägg om det men nu var det sminktips som gäller ;)
Ett tips är att ta vit eyeliner på "waterline" asså det heter så på engelska och det är ned nedre ja grejen som ni ser på bilden där tar man vit eyeliner så ser man mycket piggare ut, större ögon och ser fräsch ut!








Ett annat tips är att måla med en lipliner med en lite ljusare färg elr mörkare (det som passar dig mest) innan ex läppsift elr läppglans då ser läpparna större elr "finare" ut och man ser verkligen konturerna runt om!



Och sista tipset för den här gången är att om man ex tar foundation i hela ansiktet så ta lite ner på halsen också annars så kan man se "strecket" där man slutade och det ser bara fejk ut så ta över käklinjen och lite ned på halsen. Och se till att det inte finns streck kring ögon elr kinder också!
Och om man vill ha en yta på huden som ser frisk ut och fin så använd något bra puder också som sätter foundationen rätt (helst i samma färg som foundationen)
Tack för kommentarerna fråga bara på!
//Strössel




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar